چگونه استریم همزمان در توییچ و آپارات داشته باشیم؟ و کیفیت استریم را افزایش دهیم؟

درود بر شما استریمر عزیز.

شاید برای شما هم سوال باشه که چطوری میتونید استریم همزمان توی دو یا چند پلتفرم مختلف مثل توییچ، اپارات، یوتیوب و ... داشته باشید.

برای استریم همزمان داخل چند پلتفرم دوتا راه وجود داره، یک اینکه، میتونید روی سیستم تون چند OBS یا StreamLabs باز کنید و روی هر کدوم سرور یکی از سایتها رو بدید و استریم همزمان داشته باشید، اما این راه ساده نیست! چرا که هم اینترنت فوق العاده میخواد تا جوابگوی چند استریم همزمان برای شما باشه و هم از لحاظ حجم و هزینه هم مناسب نیست، همچنین، یک سیستم خوب برای اجرای چندین OBS و یا StreamLabs نیاز دارید. با توجه به موارد بالا این مورد مقرون به صرفه نیست.

را دوم که راهی ساده و مقرون به صرفه تر و ارزان می باشد، استفاده از سرویس ری استریم می باشد.

شاید شما استریمر های زیادی دیده باشید، که همزمان در چند پلتفرم استریم میکنند و یا برای افزایش کیفیت استریم و استریم با بیت ریت بالا در توییچ هیچ مشکلی ندارند و شما بعد از پرسیدن این سوال که چگونه همزمان در توییچ، اپارات و یوتیوب استریم میکنی؟ و یا چطوری بیت ریت بالا در توییچ میدی؟

به یک جواب میرسید: من از ری استریم استفاده میکنم!

حالا سوالی برای شما پیش می آید، ری استریم چیست؟

ری استریم به سرویسی میگین که شما بجای استریم مستقیم در توییچ، اپارات، یوتیوب و ... در سرویس ری استریم، عملیات استریم را انجام میدهید و استریم خود را به انجا ارسال میکنید، سپس از سرورهای ری استریم، استریم شما به چند سایت مختلف که شما میخواهید در آن جا استریم داشته باشید ارسال میشود، این روش معایب مورد بالا را ندارد، چرا که مصرف حجم اینترنت شما برای استریم کردن، برابر با یک استریم می باشد و الباقی استریم های همزمان از اینترنت شما استفاده نمیکند، مورد دوم که سیستم و منابع خوب بود نیز، دیگر برای شما مورد نیاز نیست و مانند استریم در یک پلتفرم منابع سیستم شما استفاده می شود و نیازی به باز کردن چندین OBS و یا StreamLabs نمی باشد.

حال سوالی برای شما بوجود می اید، چرا بعضی افراد که فقط در توییچ استریم میکنند، از ری استریم استفاده میکنند؟

بعضی کاربران جهت استریم در توییچ و افزایش کیفیت استریم در توییچ، از ری استریم استفاده میکنند.

چرا که کیفیت ارتباط کاربران ایرانی به سرورهای توییچ مناسب نیست و لذا از یک واسط مانند ری استریم یا سرویسهای استریم همزمان جهت استریم بهتر در توییچ استفاده میکنند. به عنوان مثال:

سرورهای مستراستریم در ایران قرار دارند و ارتباط کاربران با آنها داخلی محاسبه می شود و کیفیت آپلود بالاتری نسبت به سایتها و سرویسهای خارج از ایران دارند، پس کاربران با استفاده از مستراستریم میتوانند علاوه بر ترافیک نیم بها جهت استریم و کاهش هزینه ها، با بیت ریت (Bitrate) بالاتری استریم کنند.

آیا سرویس ری استریم رایگان می باشد؟ ری استریم ارزان از کجا تهیه کنم؟

در حال حاضر سرویس ری استریمی که به طور کلی رایگان باشد در ایران وجود ندارد، اما وب سایت مستراستریم MasterStream سعی کرده به تمام کاربران خود بعد از ثبت نام یک روز اشتراک رایگان جهت تست و آزمایش ارائه دهد تا در صورت رضایت کاربران از سرویس آن را خرید کنند، همچنین مستراستریم با ورود خود در این عرصه تلاش داشته با کاهش شدید قیمت ها و ارائه سرویس ارزان و با کیفیت از استریمر ها حمایت کند.

 

امیدوارم این مطلب به شما استریمرهای عزیز کمک کرده باشد.

امین محمودی، 8 اسفند 1399

مطالب مرتبط: